Tapahtumat, jossa olemme mukana:

30.4  Wappukarnevaalit, Nummela

5.3.2017 järjestettyjen vaalihiihtojen voittajat Arja Uusitalo, Topias Hirvelä ja Mike von Werth!

Iloinen ehdokasjoukko Ojakkalan Talviriehassa 26.2.2017!

Paula Risikko vierailulla Nummelassa 19.2.2017. Kuvassa myös Kokoomuksen kuntavaaliehdokkaita.

Kokoomus oli mukana Vihti Ski Centerin järjestämässä Alpen Treffen tapahtumassa 28.1.2017. Paikalla vieraili myös Ministeri Sanni Grahn-Laasonen.

11.12.2016 järjestetyssä Pop Up Glögituvassa Vihti-pipareita ja glögiä. Paikalla oli hieno joukko ehdokkaita ja yhdistysaktiiveja!
Onnittelut 10v wuosisatamarkkinoille
Vasemmalla piirin uusi toiminnanjohtaja Jenny Nymanalla
Kokoomusteltalla riitti kävijöitä
Ministeri Kai Mykkänen
Jaana Laine allekirjoitti ensimmäisenä ehdokassopimuksen kuntavaaleihin 2017

Vihdin Wuosisatamarkkinat 2016

Päivän yleisömäärä oli noin 15.000 kävijää. Paikalla vieraili mm. ministeri Kai Mykkänen, sekä piirin uusi toiminnanjohtaja Jenny Nyman. Juhlistimme samalla myös Wuosisatamarkkinoiden 10 v. juhlavuotta.

Kokoomuslaiset kesäkokouksessa kirkonkylässä

Kokoomuksen valtuustoryhmän kesäkokous pidettiin tänä vuonna kirkonkylällä Päämajassa elokuun alkupäivinä. Kunnanjohtajan kabinetissa lähestyvän syksyn ajankohtaiset aiheet puhututtivat valtuutettuja.  Monet maan hallituksen päätökset ulottavat vaikutuksensa kuntatalouteen myös Vihdissä. Perustoimeentulotuen maksatuksen siirto Kelaan, lomarahojen leikkaus ja kiky-sopimuksen vaikutukset, erikoissairaanhoidon kulujen kehitys, siinä muutamia asioita, joiden vaikutukset tulee huomioida ensi vuoden talousarvion laadinnassa. Tuloveroprosentin korottamiseen ei ole varaa, Vihti on jo nyt yksi kehyskuntien kireimmistä verottajista. Keskustelua käytiin myös liikenneasioista. Vihti-lipun kokonaisvaikutuksen arviointi vaatii kriittistä tarkastelua. Pohdittiin myös, mitkä olisivat toimenpiteitä vihtiläisten turvallisuuden tunteen lisäämiseksi viimeaikaisten ikävien tapahtumien jälkeen. Kunnan julkisuuskuvan kirkastamiseen pitää paneutua huolella ja saada uutisoinnin sävy kääntymään negatiivisesta myönteiseen ja sitä kautta saada Vihdin vetovoimaisuutta kasvatetuksi ja väkiluku jälleen kasvuun.

Kesäkokoukseen oli kutsuttu vierailijaksi vs. museonjohtaja Tiina Kiiskinen. Hän kertoi museon toiveista Kuntalan tilojen suhteen.  Tiloihin mahtuisi niin perusnäyttelyn tilat kuin Evakkomuseonkin osuus ja entisestä valtuustosalista saisi vaihtuvien näyttelyiden ja tapahtumien foorumin. Kaiken kaikkiaan Kuntalasta toivottaisiin matalan kynnyksen ”Kotiseututaloa”.  Asia vaatii vielä mm. taloudellisia selvityksiä, mutta kokoomuslaiset ottivat ajatukset kiinnostuneina vastaan.

Kuntavaalitkin puhuttivat. Ehdokashankinta on hyvässä vauhdissa ja vaaliohjelman laadinta samoin. Ehdokasnimiä julkistetaan vastaa syksymmällä. Wuosisatamarkkinoille 20.8. toivotetaan kuntalaisia tervetulleiksi Kokoomusteltalle kertomaan ajatuksistaan kunnan tulevaisuuden ja kuntalaisten paremminvoinnin tiimoilta.  Paikalla on tavattavissa valtakunnan poliitikkoja, valtuutettuja ja muita kokoomusaktiiveja.  He mielellään kertovat kokemuksistaan päättäjinä kuntavaaliehdokkuudesta kiinnostuneille vihtiläisille.

Tiina Noro, valtuustoryhmän puheenjohtaja

Kunnallisjärjestön perinteikkääseen Eurooppa-päivän tapahtumaan Nummelan kirjastolle oli 7.5.2016 saapunut MEP Henna Virkkusen erityisavustaja, vihtiläislähtöinen Mervi Katainen. Hän toi terveiset Brysselistä ja kertoi mielenkiintoisesti työskentelystä parlamentissa sekä ajankohtaisia asioita, joita on agendalla juuri nyt mm. liikenneasioita, energia-asioita ja maahanmuuttokysymyksiä sekä Brexit-pohdinta.

Kokoomus järjesti jo perinteisen Eurooppa-päivän tapahtuman 7.5.2016 Nummelan kirjastossa. Terveiset Brysselistä toi MEP Henna Virkkusen avustaja, vihtiläislähtöinen Mervi Katainen. Emäntänä Vuokko Sivuranta.
Nummelan Wappukarnevaalilla 30.4.2016 Kokoomusteltan lapsille suunnattu tarjonta, ötökkäaskartelu ja etenkin hiusvärikuviot, keräsi koko iltapäivän ajan kävijöitä jonoksi asti.

Kansanedustaja, lakivaliokunnan puheenjohtaja Kari Tolvanen alusti keskustelua turvallisuudesta, sisäisestä ja ulkoisesta, Kokoomuksen Vihdin kunnallisjärjestön tilaisuudessa Nummelan kirjastossa 16.3.2016. Hän muistutti, että toimiva sosiaalipolitiikka on parasta kriminaalipolitiikkaa. Hän kertoi turvapaikanhakijatilanteesta ja peräsi pakolaisille räätälöidympää koulutusta. Kaikenkaikkiaan kuitenkin todettiin, että Suomi on turvallinen paikka, ehkä vahvemmin kuin koskaan. Turvallisuuden tunteemme vain on viimeaikaisten tapahtumien vuoksi uhattuna.

Kunnallisjärjestön puheenjohtaja Ritva Hämäläinen poseerasi onnistuneen tilaisuuden jälkeen yhdessä puhujan kanssa, jolle luovutettiin muistoksi käynnistä I Love Vihti-pyyhe.

Vihdin kunnanvaltuuston kokouksessa 21.3.2016  luovutettiin tasavallan presidentin 6.12.2015 myöntämät kunniamerkit. Kuvassa osa huomionosoituksen saaneista: vasemmalta Jarmo Hynnälä (kok), Hannu Nummela vs. kunnanjohtaja, Tiina Noro ( kok) ja Sari Virta ( vas).

Vihdin Kokoomus ry vietti 95-vuotisjuhliaan 20.3.2016 Vihdin Seurakuntatalolla. Kulttuuripitoinen ohjelma sisälsi niin musiikkia kuin lausuntaakin ja mm. hienon vihtiläisyydestä kertovan tarinoinnin Leila Kuittisen kokoamana.
Juhlapuheen piti puolustusvaliokunnan puheenjohtaja, kansanedustaja Ilkka Kanerva. Hän kuvasi tämänhetkistä tilannetta Suomessa ja Euroopassa ja muistutti turvallisuuspoliittisen tilanteen muuttuneen: "Emme ole enää sivussa maailman tapahtumista!Suomella ei ole varaa heikentää puolustuskykyään", hän linjasi.

Kevättä kohti

Maaliskuun alussa kokoomusväki kokoontui Hämeenlinnaan puheenjohtajapäiville. Keskiössä oli sote-uudistus ja itsehallintoalueuudistus. Uudistuksia on pakko tehdä, kestävyysvaje, palvelujen saatavuuden ja laadun turvaaminen, valinnanvapaus, siinä tavoitteita muutokselle.

Puheenjohtaja Alexander Stubb ilmaisi aikeensa jatkaa puolueen johdossa kohti Suomen 2017 ja Kokoomuksen 2018  satavuotisjuhlia.

Uusi puoluesihteeri Janne Pesonen vakuutti kokousväen määrätietoisella esiintymisellään, mottona on tästä eteenpäin #hommaisolle!