Uusitalo Arja # 43

Koulutus: LT, Erikoislääkäri, Dosentti (HY), DI Tuotantotalous

Ammatti: Ylilääkäri

Kylä/taajama: Hiidenranta

• Perheeseeni kuuluu aviomies, kaksi alaikäistä lasta (12 ja 14 v) ja 22- ja 25-vuotiaat lapset, joista toinen asuu vielä samassa taloudessa. Lisäksi meillä on kaksi kissaa ja pojan koira vierailee hoidossa aika ajoin.
  • Vapaa-ajalla harrastan mielelläni liikuntaa monessa muodossa. Erityisesti nautin luonnossa liikkumisesta esim. hiihtäen, kävellen tai juosten. Nautin myös lukemisesta ja musiikista ja haaveeni olisi harrastaa aktiivisemmin laulamista. Harrastuksekseni katson myös laajan yhdistystoiminnan mm. ammatillisissa yhdistyksissä (Liikunta- ja urheilulääketieteen erikoisalayhdistys ja Suomen fysiologiyhdistys johtokunta) ja Zonta-järjestössä sekä laajan toiminnan urheilun tukitoiminnoissa mm. maajoukkuelääkärinä ja koulutuksessa ja opetuksessa. Teen myös paljon kirjoitustyötä vapaa-ajallani. Tavanomaista ja välttämätöntä vapaa-ajan toimintaa on oman pihan hoito ja muu vastaava ylläpito.
  • Lähdin mukaan vaaleihin, koska olen ensimmäisen kauden kunnanvaltuutettu ja tuleva valtuustokausi on erityisen tärkeä ja haastava. Sosiaali- ja terveystoimiala tulee mahdollisesti erkaantumaan kunnallisesta päätöksenteosta ja sillä tulee olemaan erittäin merkittäviä vaikutuksia kunnan palvelujen järjestämiseen ja kunnan talouteen. Kuntalaisten ydinpalvelujen järjestäminen jatkossakin laadukkaasti ja kustannusvaikuttavasti tulee vaatimaan hyvin perusteltua jämäkkää päätöksentekoa. Samaa ja lisäksi oikeanlaista proaktiivista toimintaa tulee vaatimaan talouden pitäminen tasapainossa.

Tämänhetkiset luottamustoimet: Olen ensimmäisen kauden kunnanvaltuutettu Vihdissä, Karviaisen hallituksen jäsen, Karviaisen yhtymäjaoksen jäsen, Tuovisiirihännisen säätion johtokunnan jäsen, Urheilulääketieteen säätiön johtokunnan jäsen, Lääkäriliiton alaosaston puheenjohtaja, Valtion liikuntaneuvoston jaoksen jäsen.

Nettisivu: www.uusitaloarja.fi (ja www.arjauusitalo.fi)

Facebook: @arjauusitalopolitikko

Instagram:arjauus