Sallmén Ritva

Ikä: 71

Koulutus: KTM, HKKK (nyk. Aalto-yliopisto)

Ammatti: talousjohtaja, EU-virkamies, eläkkeellä

Kylä/taajama: Ojakkala

• Perheeseeni kuuluu iäkäs äiti, jonka omaishoitaja olen. Siskoni perhe on minulle myös hyvin läheinen.
  • Kesäisin minut löytää golfkentiltä, puutarhasta – olen luomukotiviljelijä – tai pulahtamassa saunasta Poikkipuoliaiseen – olen vesiensuojelija. Talvisin pidän yllä maailmalla hankittua kielitaitoani Hiiden Opiston kursseilla, käyn Ilona Liikunnan kuntosalilla, pulahdan uimahallin altaaseen muutaman kerran viikossa, ja paljon muuta.
  • Palasin Suomeen 2011 syksyllä 15 antoisan vuoden jälkeen. Kunnallispolitiikkaan lähdin mukaan jo vuoden 2012 vaaleissa. Virtaa oli vielä paljon ja halusin vaikuttaa uuden kotikuntani elinvoimaiseen kehittymiseen.  Olen erityisen kiinnostunut maankäytöstä ja kaavoituksesta.  Pidän esillä yritysten mahdollisuuksia asettua Vihtiin, olemme menettäneet aivan liian monta yritysinvestointia. Näen Nummelan kehittymisen koko Vihdin elinvoiman kannalta olennaisena, mutta samalla puolustan oikeutta rakentaa kyliin ja taajamiin. Emätilatarkastelusta tulee ehdottomasti luopua menneisyyden jäänteenä. Jos kylille ei saa rakentaa, sieltä lähtevät pienille alakoululaisille turvalliset koulut. Korona ja etätyö loivat vilkkaan muuttoliikkeen luonnon keskelle, oma tupa, oma piha ovat jälleen valttia. Meidän tulee Vihdissä tarttua tiukasti kiinni tähän virtaukseen.

Ota yhteyttä, puhutaan lisää – ja muista äänestää!

Tämänhetkiset luottamustoimet:  Keskusvaalilautakunnan jäsen

ritva.sallmen@gmail.com