Jarmo Karjala

Hei,

olen 56-vuotias DI ja toimin yrittäjänä IT-alalla. Halusin lähteä mukaan aluevaaleihin, koska uskon osaamisellani olevan käyttöä tulevan sote-ratkaisun rakentamisessa. Olen tehnyt urani tietojärjestelmiä rakentamalla, ja tiedän niiden haasteet. Ja tiedän myös, että kokemuksella ja osaamisella voidaan ratkaisevasti vaikuttaa siihen, mikä on lopputulos käyttäjien eli hoitohenkilökunnan kannalta sekä myös taloudellisesti. Paitsi IT-ratkaisujen osalta, meillä on käsissämme myös työvoimapula, jota on tarkoituksenmukaista ratkoa työperäisellä maahanmuutolla, muuten tekevät kädet eivät yksinkertaisesti riitä. Korona-pandemia on asettanut terveydenhoitomme ennen näkemättömään kriisiin. Kun siihen yhdistetään eduskunnassa päätetty sote-uudistus, ovat haasteet erittäin suuria. Jokaisen vapaaehtoisen panos tarvitaan nyt näitä asioita ratkomaan. Näillä terveisillä muistutan, että äänestäminen kannattaa aina, ja numeroni on 149.